Dagens ridpass! - SOPHIE

Godkväll kära läsare!
 
Dagens ridpass - dressyr.
 
Finesse - Finesse red jag i paddocken, hon var ganska fin & sammarbetsvillig i början, sedan när jag satt ner i traven & verkligen jobbade med min sits & med magen, att jag skulle spänna den & verkligen jobba med kroppen liksom, så började det göra något otroligt ont mellan mina revben?.. Så jag spände antaligen magen på fel ställe, hoppas ni förstår vad jag menar! Så jag skrittade på lång tygel i några minuter för att det skulle gå över, när jag sedan skulle korta tyglarna så tänkte jag att jag kunde jobba henne i skritt, men med en djup, lugn & låg form. Jobbade på en åttvolt då. Provade sedan att göra samma sak, men i trav, nedsittning & hon var så jäkla fin! Hon fortsatte att vara precis lika lugn & fin, till & med i övergångarna! Provade ca fem steg i galopp & hon var precis lika fin där, så jag saktade av & hon fortsatte lika lugnt, så då avslutade jag, hon var ju så otroligt fin! Men jag red i 40 minuter så det blev ju ett rejält pass ändå.
 
Jack - Jag red honom som jag red honom för Lena. Han var piggare än vad jag hade trott & han bjöd på helt okej i alla gångarter förutom galoppen då han, som vanligt, var lite lat men även att konditionen inte är på topp, gjorde att han inte orkade. Ett litet bocksprång fick han med också, sötnosen! Men han var fin & slappnade av i sista galoppen, så då skrittade jag av honom & gick sedan in.
 
Jag är jättenöjd med båda mina älsklingar idag! Grymma ponnyer! Jag älskar er mina hjärtan <3
 

Imorgon kommer det ett inlägg ang vart jag är någonstans på bilden!
 
 
Bild från när jag, mamma, Disa & min syster löshoppade bl.a Finesse, vill ni ha filmer från det?..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0