Dressyrlektion igår! - SOPHIE

Igår när jag kom hem från Disa så åkte jag nästan direkt till stallet & red lektion. Dressyr för Lena på både Jack & Finesse. Det gick skitgrymt på de båda! Mamma har bytt bett på Finesse, till ett lite tjockare (mamma red Finesse när jag var borta, så hon tyckte att Finesse inte tog stöd på bettet alls, så hon bytte & tyckte att det kändes mycket bättre!), även jag kände att Finesse var mycket "tyngre" i handen, vilket är positivt för vår del, hon tog verkligen stöd på bettet. Känns bra att vi hittat ett bett som vi båda trivs med.
Jack var också jätteduktig, Lena tyckte att hon såg en väldigt stor skillnad på honom från förra gången (red för henne för några månader sen) & hon tyckte att jag hade gjort ett jättebra jobb med honom, skönt att få höra det av just henne!

Så jag är riktigt nöjd med båda mina små bebisar från igår! Idag blir det nog bara att skritta ut de, för Finesse blev riktigt trött. Jack red jag endast en halvtimme då han inte orkar längre & jag hade inte orkat rida 1,5 h igår heller.

Ha det bra, så hörs vi senare - när jag kommer hem från stallet!
Finaste Tessi & Jack för några månader sen, saknar dig min fine vän! :*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0