Nöjd Sophie med nöjda ponnysar! - SOPHIE

Hej!
 
Jag hann inte blogga igår, för att Julia kom hit, sov här & vi hade det nicenice. Vi kollade film, var ute & åkte båt, spelade kort & lite annat kul (ville därför inte sätta mig & vara osocial vid datorn, hoppas ni förstår!).
 
Igår - Jag red Finesse i ridhuset. Red lösgörande vägar, såsom åttvolter, serpentinbågar med avsaktningar/övergångar (red lätt i traven i stort sätt hela tiden). Eftersom att hon gick hårt i förrgår så ville jag inte utmana ödet med att rida dressyr, så satt bara ner i traven litegrann, satt ner i galoppen de första varven, sedan stod jag upp & hon gick i en låg & relativt lugn form, vilket är bra för henne. Gjorde samma sak i andra varvet, skrittade sedan av & gick en bit med henne ute då det var så varmt i ridhuset & hon var lite flåsig osv.
 
Jack fick vila igår, skönt för honom!
 

Idag - Jag red Finesse på gräset. Det blåste en del & hon blev otroligt het, men galoppen var helt underbar, speciellt i höger varv. Vänster är hon inte lika stark i, så där gick det lite fortare. Traven var helt okej, jag var tvungen att ha lite kortare tyglar då hon hade "stuckit" med mig om hon hade fått den längd på tyglarna som hon själv ville. Men när hon gick med på att lyssna på mig istället så gick det faktiskt bra. Sedan skrittade jag hem. Det blev ett dressyrpass på 40 minuter, nyttigt för oss!
Jack fick sig en liten tur barbacka. Jag red fram & tillbaka på en väg en bit bort från stallet. Skritt, trav & galopp. Sedan började det regna & pappa var på väg & skulle hämta mig, så vi skrittade tillbaka hem igen.
 
Jättenöjd med de här två dagarna, grymma ponnyer!

Imorgon bitti får jag skjuts till Uppsala & där ifrån åker jag tåg till Gävle där Disa hämtar mig & vi åker vidare till Furuvik! Längtar! Men kommer att sakna mina små älsklingar i stallet!
 

Vi kanske hörs imorgon hemma hos Disa!
 
En bild från London i höstas! Fanns inga andra bilder att välja på när jag skulle välja bild?.. :o


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0