Vart var jag & Jack någonstans? - SOPHIE

Jag tänkte nu berätta vart jag & Jack var någonstans på bilderna där han var knoppad, klädd i vita benlindor, vitt schabrak & var lite tillfixad!

Jag var hos ägaren (eller nej, Madelen äger inte Roseanne, men hon har henne hemma hos sig, tävlar henne osv. & det har hon gjort i flera år) till Jacks mamma, Madelen Laituri heter hon & Jacks mamma heter Lofty Roseanne. Madelen är 18 år iår & tävlar Roseanne i dressyr. De kvalade SM iår men är nu åttonde reserv, vi får hålla alla tummar & tår för att de ska komma med!

Jag var i alla fall där med Jack i 2-3 dagar & Madelen gav oss verkligen jättemycket hjälp, speciellt med bjudningen, jag red även Roseanne alla dagarna, det var jätteintressant & defenitivt jätteroligt att få rida en så utbildad & lydig ponny som henne! & det var kul att få känna på henne, vem vet, så kanske Jack också känns om några år? Drömma kan man ju alltid i alla fall!

Och när vi åkte dit så pratade jag, mamma & min syster om att.. "tänk om de känner igen varandra? Jack & Roseanne?", Roseanne är bara 9 år, så det var inte så väldigt längesen de "sågs". & javisst kännde de igen varandra, det tror vi i alla fall! För t.ex när jag hade gått ut med Jack från stallet så hörde jag R gnägga efter honom & tvärtom när R gick ut. Jättegulligt tycker jag!

"Slutsats" - Allt jag gjorde där var verkligen jättekul & lärorikt! Jag lärde känna Madelen, vilket jag är otroligt glad över, jag fick träffa & rida Roseanne, jag fick en massa hjälp & tips till Jack & så var bara hela den här grejen en rolig upplevelse! Jättekul var det verkligen, jag & Madelen skrattade nästan hela tiden, haha!
 
Jag börjar med lite bilder på mig & Roseanne: (jag ska bara säga att, dagen innan jag red på bilderna, så red jag en annan häst som Madelen har, & han hoppade till, så jag sträckte mig riktigt rejält i ryggen, 2 veckor senare gick det över, så det är därför (på de flesta bilderna) jag sitter som en hösäck.)
 
 
 
 
 
Jag ska precis rida lätt.. Därav den jättesnygga sisten.. Haha
 
Lite bilder på Jack: 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Madelen

Det var superskoj att ha dig hos mig och lära känna dig! :) Såg att du inte var helt säker på åldern, men R är 9 år :)

2012-08-04 @ 16:10:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0