Dressyr

Tränade dressyr idag, först skrittade jag ut med Embla. När jag red fram gjorde jag mycket övergångar för att få honom "med på noterna". Han lyssnade bra, riktigt bra faktiskt! Gjorde massor med galoppserpentiner med ett kort avbrott till arbetstrav emellan, lyssnade bra även där. Red lite öppnor för att få koll på alla armar och ben, jag hittade rätt teknik fort och han kändes lite bättre i höger varv, då jag har en förmåga av när jag rider i vänster varv att förböja honom, men vi tränar vidare! & en sak som jag är så stolt över är att han har börjat greppa det där med ökad steglängd i trav, gjorde några ökningar med båda bra och dåliga längningar, men de bra blir fler och fler. När jag ska länga steget försöker jag "sitta" fram honom med sätet, då han svarar väldigt bra på det, men med tiden kommer jag försöka rida med allt mindre hjälper, för att det ska se så snyggt ut som möjligt:)


Kommentarer
Embla

Fina bilder! :)

Svar: Taack:D
Linnea & Sophie

2012-07-28 @ 22:53:58
URL: http://ponipassion.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0